loading...
ندای مشاور
آخرین ارسال های انجمن
ولی طالبی بازدید : 258 دوشنبه 26 خرداد 1393 نظرات (0)

آنچه بايد درمورد روابط جن سي خارج از ازدواج بدانيد.

متاسفانه آمار جديد نشان مي دهد که 10% از خانم ها و 30% از آقايون در يک نقطه از زندگي زناشويي خود، به سمت روابط جن سي خارج از ازدواجشان کشيده مي شوند... آمار جديد نشان مي دهد که 10% از خانم ها و 30% از آقايون در يک نقطه از زندگي زناشويي خود، به سمت روابط جن سي خارج از ازدواجشان کشيده مي شوند. اگر اين اعداد را با هم جمع کنيم، مي بينيم که در 40% از ازدواج ها، يکي از زوجين به همسرشان خيانت مي کنند.


شايد اين آمار خيلي بالا به نظر برسد. اما من بعد از بيست سال کار مداوم به عنوان مشاور خانوادگي، گمان نمي کنم که اين آمار نادرست باشد. من با تعداد بسيار زيادي از کساني کار کردم که به همسرانشان خيانت مي کردند و اين موضوع هيچوقت فاش نشده بود.

احتمال اينکه همسر شما هم خيلي زود به شماخيانت کند خيلي بالاست، البته اگر تابه حال اينکار را نکرده باشد.

شايد شما بفهميد. علائمي در او ببينيد. شايعاتي از زبان اين و آن بشنويد. تغييراتي در عادات رفتاري او مشاهده کنيد. شايد چيزي خارج از شخصيتش از او ببينيد و نتوانيد دقيقاً مشخص کنيد که چيست.

معلوم نيست که خودش به شما بگويد. آنهايي که اين روابطشان را مخفي مي کنند، به مخفي کردن آن ادامه مي دهند. قرباني چنين خيانت هايي معمولاً عصباني مي شود، اذيت مي شود، و احساس شکست و شرمساري مي کنند.

مسئله اي که اهميت دارد اين است که بايد برحسب وضعيت رابطه تان با آن فرد، با مشاهدات خود با وي برخورد کنيد. بايد بدانيد که اينگونه روابط جن سي فرق مي کند و هرکدام هدف مختلفي را دنبال مي کند.

من باتوجه به تجربه و مطالعاتي که در اين زمينه داشته ام وبرخورد با صدها زوج که چنين مشکلي داشته اند، 7 نوع مختلف اينگونه روابط خارج ازدواج را شناسايي کرده ام.

به طور خلاصه، برخي از روابط جن سي خارج از ازدواج، واکنشي به فقدان صميميت در ازدواج است. ساير اين روابط به تمايلات اعتيادي افراد يا سابقه گم گشتگي يا آسيب جن سي آنها برمي گردد.

گاهي هم اين روابط به خاطر انتقام صورت مي گيرند، به خاطر کاري که همسرشان کرده يا گاهي نکرده است. اين انتقام از کينه و خشم نشئت ميگيرد. گرچه انتقام موضوع اصلي هر دو اينهاست اما کاملاً با هم تفاوت دارند.

يک نوع ديگر خيانت با هدف تاييد تمايلات شخصي ايجاد مي شود. پرسش هميشگي مقبول و مطلوب بودن معمولاً به روابط کوتاه مدت و يک نفره مي کشد. و آخر اينکه بعضي از اين روابط براي تعادل بخشيدن به نياز به دوري و صميميت در ازدواج صورت مي گيرد.

پيشبيني بقاي ازدواج هم در هرکدام از اين موارد متفاوت است. بعضي از اين روابط بهترين چيزي است که در يک ازدواج اتفاق مي افتد. بعضي هاي ديگر براي آن مثل ناقوس مرگ مي ماند. روابط خارج از ازدواج مختلف، استراتژي هاي خاصي هم مي طلبد. بعضي نياز به سختگيري و حرکت دارند. بعضي ديگر نياز به صبر و درک.

تاثير احساسي کشف خيانت معمولاً بسيار عميق است. روزها و هفته ها بي خوابي، فکر کردن هاي زياد، خيالپردازي ها (که اکثراً جن سي هستند) و بيهودگي ازجمله اين تاثيرات هستند. معمولاً 2 تا 4 سال طول مي کشد که فرد بتواند خود را با اين مشکل تطبيق بدهد. داشتن يک مشاور روانشناس خوب مي تواند اين روند را تسريع کند. من مشاور ازدواج را توصيه نمي کنم، حداقل نه اول کار.

اين تاثيرات احساسي از چندين عامل بسيار قوي ناشي مي شود. اعتماد و اطمينان بين دو طرف از بين رفته است. مهمترين قدم اين است که نبايد به طرفتان اعتماد، کنيد، بايد ياد بگيريد که به خودتان اعتماد کنيد. مورد بعدي قدرت يک راز در زندگي است. آن راز، عوارض احساسي و گاهاً فيزيکي که بايد تاييد شده و با آن برخورد شود را به زور مي گيرد.

چطور مي توانيد به اين وضعيت کمک کنيد؟

آنهايي که در اواسط بحران خيانت خود بوده اند، به من گفته اند که چنين درخواست هايي از شما دارند:

1)  گاهي اوقات آدم دلش مي خواهد خودش را بدون هيچ سانسوري بيرون بريزد. ممکن است حرف هايي که نبايد را به زبان بياورد. فقط بدان که من خودم از بد بودن اين حرفها آگاهم فقط لازم دارم که آن را از سينه ام بيرون بريزم.

2) هر از گاهي دوست دارم چيزي مثل اين بشنوم: "اين هم بايد بگذرد." ياد من بياور که اين هميشگي نيست.

3) دلم مي خواهد تاييدم کني. بايد بگويي که من آدم مقبول و موجهي هستم. تو بهترين کسي هستي که مي تواني وقتي درد دارم يا دچار پريشاني و سردرگمي هستم اينکار را بکني.

4) بعضي وقت ها دوست دارم بشنوم، "چي ياد مي گيري؟ براي مراقبت از خودت چي کار مي کني؟" بعضي وقت ها لازم دارم که سرم را بلند کنم و زندگيم را از دور ببينم.

5) من کمي زمان مي خواهم. مي خواهم صبور باشي و چيزي نگويي تا من بتوانم خودم شروع کنم و افکار و احساساتم را بيرون بريزم.

6) کسي را مي خواهم که راه ها و انتخاب هاي جديدي به من نشان بدهد. اما قبل ازاينکه تو اينکار را بکنيد، حتماً بايد قبلش حرفهايم را شنيده باشيد و احساس مقبوليت را درمن به وجود آورده باشي.

7) کتابها و منابع ديگري که فکر مي کني برايم مفيد باشد، به من معرفي کن.

8) دوست دارم هر از گاهي بشنوم، "اوضاع چطور پيش ميره؟" و دلم مي خواد اين چيزي بيشتر از يک سلام عليک معمولي باشد. به من زمان بده تا بتوان درست بگويم که واقعاً اوضاع چطور پيش ميره.

9) دوست دارم اين احساسات و اميال دمدمي را در من درک کني. و با تناقضاتي که دراحساس و تمايلات من هست، راحت باشي.

10) دوست دارم بتواني پيشبيني کني. دوست دارم بتوانم روي تو حساب کنم که اينجا هستي، حرف هايم را گوش ميکني و با من حرف مي زني. هر وقت هم که نتوانستي به من بگو، براي نظرت احترام قائلم.

خيانت عامل بسيار نيرومندي در زندگي زناشويي است و مي تواند خيلي گران تمام شود. اين روابط روي خانوده، دوستان، و همکاران تاثير مي گذارد. خيانت همچنين مي تواند فرصتي باشد براي بازسازي زندگي و روابط عاشقانه به طريقي آکنده از احترام، لذت و صميميت.
مردمان
https://www.google.com/reader/view/#stream/feed%2Fhttp%3A%2F%2Fwww.mardoman.net%2Frss.php

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
ولی طالبی: مشاور و کارشناس ارشد علوم تربیتی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • پنجشنبه 29 شهريور 1397
  • چهارشنبه 31 مرداد 1397
  • پنجشنبه 07 دی 1396
  • يکشنبه 03 دی 1396
  • پنجشنبه 23 آذر 1396
  • جمعه 27 مرداد 1396
  • پنجشنبه 26 شهريور 1394
  • چهارشنبه 13 خرداد 1394
  • چهارشنبه 06 خرداد 1394
  • يکشنبه 12 بهمن 1393
  • چهارشنبه 21 آبان 1393
  • چهارشنبه 23 مهر 1393
  • دوشنبه 21 مهر 1393
  • چهارشنبه 02 مهر 1393
  • يکشنبه 23 شهريور 1393
  • شنبه 22 شهريور 1393
  • پنجشنبه 30 مرداد 1393
  • چهارشنبه 29 مرداد 1393
  • دوشنبه 27 مرداد 1393
  • پنجشنبه 23 مرداد 1393
  • چهارشنبه 22 مرداد 1393
  • پنجشنبه 16 مرداد 1393
  • چهارشنبه 15 مرداد 1393
  • دوشنبه 13 مرداد 1393
  • دوشنبه 06 مرداد 1393
  • يکشنبه 05 مرداد 1393
  • شنبه 04 مرداد 1393
  • چهارشنبه 01 مرداد 1393
  • سه شنبه 31 تير 1393
  • دوشنبه 30 تير 1393
  • يکشنبه 29 تير 1393
  • جمعه 27 تير 1393
  • پنجشنبه 26 تير 1393
  • دوشنبه 23 تير 1393
  • شنبه 21 تير 1393
  • چهارشنبه 18 تير 1393
  • دوشنبه 16 تير 1393
  • يکشنبه 15 تير 1393
  • پنجشنبه 12 تير 1393
  • يکشنبه 08 تير 1393
  • يکشنبه 1 تير 1393
  • يکشنبه 01 تير 1393
  • شنبه 31 خرداد 1393
  • پنجشنبه 29 خرداد 1393
  • چهارشنبه 28 خرداد 1393
  • دوشنبه 26 خرداد 1393
  • يکشنبه 25 خرداد 1393
  • پنجشنبه 22 خرداد 1393
  • چهارشنبه 21 خرداد 1393
  • سه شنبه 20 خرداد 1393
  • دوشنبه 19 خرداد 1393
  • يکشنبه 18 خرداد 1393
  • شنبه 17 خرداد 1393
  • سه شنبه 13 خرداد 1393
  • دوشنبه 12 خرداد 1393
  • پنجشنبه 08 خرداد 1393